Google Consent Mode v2 Mi is ez?

Miért fontos a hirdetésekhez és a kampányokhoz?

Az Európai Unió kötelezte a Google-t, hogy ellenőrizze a weboldalakat, hogy helyesen kezelik-e azokat a bizonyos cookie-kat (sütiket).Egyszerűbben, ha én nem fogadom el a beállításokat, akkor azok valóban nem kerülnek elfogadásra.

Mint sok mindent, ezt is nagyon komolyan veszi a Google és szigorúan ellenőrzi a weboldalakat.  Ha használunk Ads, Analitycs, GTM ,stb. google szolgáltatásokat, tehát monitorozzuk a weboldalunkat és / vagy hirdetünk, akkor ezeket kötelező nekünk is betartani. 

Mi is az a Google Consent Mode v2 és hogyan működik?

A Google Consent Mode v2 (hozzájárulás mód 2. verzió) egy olyan mechanizmus, amely segít a webhelyeknek és alkalmazásoknak kezelni a felhasználók hozzájárulását az adataik gyűjtéséhez és felhasználásához, különös tekintettel az Európai Gazdasági Térségből (EEA) származó felhasználókra.

Legyszerűsítve, ez csak egy továbbfejlesztett cookie kezelés a weboldalon. A felhasználók eldönthetik, hogy milyen adatokat tárolhatnak róluk . 

Példaszerűen, amikor megérkezik egy potencionális vásároló a webshopodra / weboldaladra, akkor eddig a következőket teheti:

  • Elfogadja a sütiket (ez volt a legideálisabb) így láthatjuk az adatokat a Google Analyticsben vagy a Google Ads-ben)
  • Elutasítja a sütiket, ilyenkor semmit nem látunk a felhasználóról, nem tudjuk mit vásárolt, mit nézett meg, nem tudjuk megcélozni hirdetésekkel. 
  • Nem csinál semmit. Tehát nem kattintott semmire a weboldalon, nem fogadta el, nem utasította el. Ez egy kiskapú volt, mert alapból lehetett úgy kezelni, hogy ilyenkor is úgy kezelte a weboldal, mintha elfogadta volna. 

Itt a hamradik verzióban hozott nagy változást a Google Consent Mode v2. Mert most már alapból úgy kell kezelni a weboldalnak minden látogatót, hogy ezeket a sütiket elutsította. 

Ezt nagyon komolyan veszi a Google, így ha nem kezeljük megfelelően a látogatókat, akkor a Google semmilyen adatot nem fog átvenni a weboldalról és  így végülis a statisztikáknak és a hirdetéseknek is búcsút mondhatunk, mert nem tudjuk őket nyomonkövetni. 

 

Mik tűnnek le és mit nem fogunk látni?

Ha nincs megfelelően beállítva a cookie kezelése a Google semmilyen adatot nem vesz át a weboldalunkról, ezáltal elvesztünk minden statisztikai adatot, újracélzást, remarketinget, demográfiai adatokat, egyszóval vakok leszünk, hogy kik és mit néznek meg a weboldalunkon. 
 
Azt ne felejtsük el, hogy ezeket az adatokat akkor sem fogjuk látni, ha minden beállításunk tökéletes és minden szabályozásnak megfelelünk. Ha az ügyfél nem kattint az elfogadásra, vagy ha elutsítja, akkor sem gyűlik semmilyen adat. 

 

Azonban nem csak hátrányuk származik ebből, hanem előnyünk is:

  • Megfelelőség az adatvédelmi előírásoknak: A Consent Mode v2 segít megfelelni az olyan adatvédelmi előírásoknak, mint az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR).
  • Jobb adatminőség: Ha a felhasználók tudják, hogy adataikat gyűjtik, nagyobb valószínűséggel adnak meg pontos információkat.
  • Több információ a felhasználókról: Az Advanced Consent Mode segítségével még mindig értékes betekintést nyerhet a felhasználói interakciókról, még akkor is, ha a felhasználók nem járulnak hozzá az adataik gyűjtéséhez.
  •  

Honnan tudom, hogy megfelelően működik a sütikezelés a weboldalmon?

A google 2-3 naponta automatikusan ellenőrzi azokat az oldalakat, melyek hozzá vannak rendelve a Google Analytics-hez. Ha mindent jól csináltunk, akkor a lentebb látható zöld pipával jutalmaz minket:

Manuálisan is lehet ellenőrizni, hogy megfelelően működik-e a cookie kezelés a weboldalon. Ezt a Google Tag Managerben  (GTM) tehetjük meg. 
Amikor ellenőrizzük a weboldalakat,  akkor ezeket az értékeket kell látnunk:

Miután elfogadtuk a sütiket és minden engedélyt megadtunk az oldalnak, hogy kezelje az adatinkat, akkor a következő módon kell frissülnie:

Miért éri meg nekem ezt beállítani?

Ez sajnos nem a jó kérdés. Ez egy központi szabályozás, melyet az Európai Unió hozott meg és kötelező érvényű. Lehet vele ellenkezni és kijátszani, de ezzel csak a weboldal működését veszélyeztetjük. Arról nem is beszélve, hogy így nagyon sok pénzt dobunk ki az ablakon hirdetésekre, mert nem fogjuk látni az eredményeket. 

Mennyibe kerül?

A Google kiadott egy listát, hogy kik azok, akikkel leszerződött, akik plugin-jét (kiegészítőjét)elfogadja. A teljes lista itt tekinthető meg: https://cmppartnerprogram.withgoogle.com/#partners

Egy ilyen cookie beállítás általában weboldalanként 12 EUR – 20 EUR havonta. Igen, havonta kell érte fizetni, mert szolgáltatásként adják el, ami ha éves viszonylatban nézzük, elég szép összegre jön ki (144 EUR – 240 EUR). 

Ennél én egy jóval kedvezőbb megoldást nyújthatok. Az első 20 megrendelőnek early bird kedvezménnyel  egyszeri 15.000 Ft-ért elvégzem a szabványnak megfelelő süti beállításokat, és felkészítem weboldalát , hogy az adatokat a Google-nek megfelelően továbbítsa. Nincs havi díj, nincs egyéb költség. Egyszeri beállítás és a továbbiakban az Ön weboldala is a Google Consent v2 szabályozásnak megfelelően fog működni. A későbbiekben ez a szolgáltatásom 20.000 Ft-ért lesz elérhető.

Facebook
Twitter
LinkedIn